Forretningsbetingelser

Tummerum ApS, CVR-nr.: 39 82 13 62 

1 Anvendelse

1.1 Anvendelse
Disse forretningsbetingelser (”Betingelserne”) gælder for alle aftaler, herunder ordrer, tilbud mv., indgået med Tummerum ApS’, CVR-nummer 39 82 13 62, (”Virksomheden”), herunder omkring salg og levering af serviceydelser inden for rejsebranchen til forbrugere og erhvervdrivende (samlet benævnt ”Kunden”).

1.2 Betingelserne
Betingelserne bør læses grundigt, da de beskriver dine rettigheder og forpligtelser som Kunde, når du handler med Virksomheden.

1.3 Ansvar
Når du booker jeres tur, acceptere du vilkårene og betingelserne for bookingen på vegne af hele gruppen som rejser sammen. Det er dit hele ansvar at sørge for at sikre at alle detaljerne på bekræftelserne er korrekte for alle rejsende. Samt, de andre rejsende er indforstået med forretningsbetingelserne og acceptere dem.

 

2 Produkter og serviceydelser

2.1 Produkter og Serviceydelser
Virksomheden er rejseformidler og udbyder af oplevelsesrejser (oplevelsesprodukt)
De produkter og serviceydelser, som Virksomheden sælger og leverer, benævnes samlet som ”Oplevelsesproduktet” eller ”Produktet” eller et ”Produkt”.
Vi tilbyder én type af et af produkt, som er et oplevelsesprodukt, der indeholder: Weekendophold med én eller to overnatninger med minimum én aktivitet.

2.2 Typer af indkvartering
Vi benytter indkvarteringssteder såsom, men ikke udelukkende, Bed and Breakfast, Hoteller, Godser samt Herregårde. Det spænder bredt, og man er ikke garanteret at bo på hotel eller gods, når du acceptere disse forretningsbetingelser accepterer du, at vi må vælge dit indkvarteringssted, som kan spænde vidt og du kan ikke forvente én type indkvartering, når du booker hos os.

2.3 Samarbejde
Samarbejder udelukkende med indkvarteringssteder som er anerkendte, forstået gennem de har et godt renommé, gode kundeanmeldelser og har været i gamet i en længere periode, samt har overskud på flere punkter, herunder økonomi, ect.

2.4 Forvent
Du kan som minimum forvente overnatning, morgenmad og én aktivitet. Transport, til og fra destinationen og aktiviteter, er ikke inkluderet i bestillingen som standard. Men det kan tilkøbes og skal tilvælges i spørgeskemaet. 

2.5 Serviceydelser
De serviceydelser, som Virksomheden sælger og leverer til kunden, ydes i høj kvalitet og med omtanke og grundighed. De ydes med udgangspunkt i Virksomhedens ekspertise og erfaring omkring hvad, vi selv ville ønske os af oplevelser på en rejse.

2.6 Servicegebyr
Hver opmærksom på vi tager et servicegebyr på 10 procent for at planlægge og booke weekendopholdet. Det vil sige, hvis du f.eks. betaler 1999 kroner, så tager vi et servicegebyr på 199 kroner.

2.7 Destination
Når du accepterer vilkår og betingelser, giver du Tummerum ApS tilladelse til at vælge destinationen for din tur. Tummerum ApS kan ikke holdes ansvarlig, hvis du er utilfreds med din destination, og vi vil ikke tilbyde refusion under disse omstændigheder. Vi vælger din destination baseret på den spørgeundersøgelse, som du udfylder ved købet, hvor vi tager forbehold for blandt andet ønsker, budget og ledighed på dine valgte rejsedage. Når du betaler for vores service, accepterer du således at afgive kontrol over valg af din destination.
Destinationer som vi sender kunder til vil altid være et sted i Danmark. Hvis der er nogle byer, indkvarteringssteder eller steder som du ikke ønsker at besøge på din tur med Tummerum ApS, så skal du venligst gøre os opmærksom på dette via spørgeskemaet ved købet. Vi vil hermed forsøge at imødekomme disse ønsker, men kan dog ikke garantere dette hundrede procent.

2.8 Oplevelsen
Tummerum Aps er blot formidler af weekendopholdet og oplevelsen. Oplevelsen, herunder indkvartering og aktiviteter under opholdet, kan og vil afhænge og variere afhængigt af det pågældende indkvarteringsted, aktivitetssted eller oplevelsessted – hvilket Tummerum ApS derfor ikke er ansvarlig for.

 

3 Aftalegrundlag og aftaleindgåelse

3.1 Aftalegrundlag
Betingelserne udgør sammen med Virksomhedens tilbud og ordrebekræftelser det samlede aftalegrundlag om Virksomhedens salg og levering af serviceydelser til Kunden (”Aftalegrundlaget”). Kundens eventuelle salgs- og leveringsbetingelser, forretningsbetingelser eller lignende, uanset hvorvidt disse er trykt på ordrer eller på anden måde meddelt til Virksomheden, udgør ikke en del af Aftalegrundlaget, hvilket udtrykkeligt accepteres af Kunden ved tiltrædelse af Betingelserne.

3.2 Ændring af betingelser
Betingelserne kan ændres af Virksomheden med rimeligt varsel, uden forudgående skriftlig meddelelse eller accept til enhver tid. Sådanne ændringer skal have effekt og virkning overfor Kunden i videst muligt omfang.

3.3 Faktura
Når Kunden har bestilt rejsen via ordreformularen på tummerum.dk, behandler Virksomheden ordren. Såfremt Virksomheden kan imødekomme ordren, fremsender Virksomheden et forslag til til Kunden. Såfremt Kunden accepterer forslaget til turen og betaler fakturaen på turen. Er begge parter, Kunden og Virksomheden bundet af aftalen.

3.4 Vilkår og betingelser
Når du accepterer vilkår og betingelser accepterer du, at din ordre bliver afviklet under vores vilkår og betingelser. Når der er afgivet en ordre er vi ikke forpligtet til at sælge turen til dig. Vi kan vælge at ikke-acceptere ordrer efter vores eget skøn. Der kan ske opstå ting som gør, det ikke kan lade sig gøre at levere det pågældende produkt, og vi vil ikke gå på kompromis med kvaliteten. Du er bundet af ordren, når du har betalt din faktura.

3.5 Nødvendig information
Kort før du skal afsted modtager du den nødvendige information med almindelig post. Virksomheden er dog ikke ansvarlig for, at brevet når frem. Derfor er det vigtigt at kunden holder øje med sin e-mail hvor informationerne også bliver sendt på. Såfremt Kunden ikke senest to dage inden planlagt afrejse har modtaget nævnte e-mail, er Kunden forpligtet til at kontakte Virksomheden, idet e-mailen i så fald kan være endt i et spamfilter eller på anden vis ikke er nået frem.
Informationer sendt via e-mail vil være vigtige og nyttige, det Kundens ansvar at holde sin email- adresse aktuel. Hvis den bliver ændret skal du give besked via telefon eller mail.

 

4 Fortrydelsesret

4.1 Fortrydelsesret
Kunden accepterer fuldt ud at give afkald på sin fortrydelsesret ved betaling af Produktet.

4.2 Ikke penge retur
Da Virksomheden påbegynder sin forberedelse af Kundens rejse straks efter Kundens betaling, er det afgørende for Virksomheden, at denne kan handle i tiltro til at Kunden udnytter sit køb.

Produktet er samlet, derfor kan de enkelte dele af rejsen, såsom indlagte aktiviteter, ikke refunderes eller kræves penge retur for efterfølgende. Det er vigtigt, at Kunden bruger tid på at udfylde spørgeskemaet fyldestgørende, så vi har de bedst mulige forudsætninger for at finde både indkvartering og aktiviteter som passer til Kunden.

 

5 Afbestillingsret

5.1 Afbestillingsret
Kunden har en afbestillingsret, hvis kunden uagtet grund ikke har mulighed for at deltage på den bestilte rejse. Dog skal dette meddeles Virksomheden i rimelig tid, det vil sige senest 7 dage før afrejse. Hvis Kunden ikke meddeler virksomheden om at han eller hun vil benytte sin afbestillingsret inden 7 dage før afrejse, så bortfalder afbestillingsretten og Kunden vil derfor ikke kunne benytte denne. Der pålægges et rimeligt gebyr til Kunden for at afbestille sin tur som beløber sig på 500 kr. Dette beløb dækker administrationsudgifter og eventuelt andre uforudsete udgifter som måtte ramme Virksomheden ved en afbestilling – såsom udgifter til trejdeparter såsom indkvarteringssteder, aktiviteter mv.

 

6 Beskyttelse af personoplysninger

6.1  Beskyttelse af personoplysninger
Virksomheden respekterer brugen af dine personoplysninger. Se derfor vores regler om beskyttelse af personoplysninger (indsæt link) som tiltrædes ved accepten af forretningsbetingelserne og køb af Produktet.

 

7 Pris og betaling

7.1 Pris og betaling
Prisen for Produktet følger Virksomhedens til enhver tid gældende prisliste på det tidspunkt, hvor Virksomheden bekræfter kundens ordre.
Du skal være opmærksom på at alle priser, også herunder rabatter og kampagner opført på dette websted kan ændres uden varsel.
Vi tager forbehold for tastefejl, unøjagtiheder, utilsigtet udeladelser samt prisstigninger i forbindelse med prisfastsættelse og tilgængelighed.Vi forbeholder os retten til at rette eventuelle slåfejl eller udeladelser til enhver tid og for at annullere ordrer som følge af sådanne hændelser.

7.2 Priser og udgifter
Alle priser er inklusiv moms og skatter. Udgifter til benzin, forsikringer, forplejning, og lignende er, med mindre andet er anført, ikke omfattet af prisen, og ansvaret for disse påhviler den rejsende selv. Særlige indkvarteringssteders faciliteter såsom adgang til roomservice, senere udchekning, drikkevarer, minigolf m.v. er sædvanligvis ikke inkluderet i rejsens pris, ligesom det må påregnes, at der på visse indkvarteringssteder opkræves ekstra for adgang til internet, motionscenter m.v.

7.3 Betaling
Betalingen skal foretages gennem fakturaen. Bestillingen af turen og selve ordren gennemføres når betalingen er foretaget og Kunden har modtaget ordrebekræftelse fra Virksomheden.

7.4 Kreditoplysninger
Kunden er ansvarlig for at kreditoplysningerne er korrekte og fuldstændige, samt at beløbet kan trækkes som anført ved køb af Produktet.

 

8 Ordrebekræftelser

8.1 Ordrebekræftelser
Virksomheden sender en bekræftelse eller afslag af en ordre på en booking til kunden skriftligt senest 3 arbejdsdage efter modtagelse af ordren. Kunden er forpligtet til at kontrollere oplysningerne i rejsedokumentet og øvrige personlige informationer med det samme. Det påhviler den rejsende at gøre opmærksom på eventuelle fejl så hurtigt som muligt.
Hvis Virksomhedens bekræftelse af en ordre på serviceydelser ikke stemmer overens med kundens ordre eller Aftalegrundlaget, og kunden ikke ønsker at acceptere de uoverensstemmende vilkår, skal kunden meddele det til Virksomheden skriftligt senest 3 arbejdsdage efter modtagelse af ordrebekræftelsen. I modsat fald er Kunden bundet af ordrebekræftelsen.

8.2 Mystery travel
Vi gør opmærksom på at der er tale om mystery travel, hvilket betyder at oplysninger som destination og aktiviteter ikke bliver oplyst i ordrebekræftigelsen. Det du modtager i ordrebekræftigelsen er dermed blot en bekræftelse på de indtastede oplysninger i købesflowet, samt at vi kan bekræfte at have modtaget ordren og er i gang med behandling af denne.

 

9 Ansvar

9.1 Ansvar
Kunden er indforstået med, at Kunden køber et ikke-kendt produkt fra Virksomheden og at produktet således kan variere væsentligt i forhold til Kundens forventninger, herunder i forhold til form, logi, oplevelser, niveau af luksus mv. Kunden er således indforstået med, at Virksomheden alene er bundet af den pris, som Kunden har betalt og at Virksomheden herefter har frie rammer til efter bedste evne at sammensætte det produkt og den serviceydelse, som Virksomheden efter eget frie skøn vurderer er velegnet for kunden. Virksomheden gør sit ypperste for at levere til Kundens tilfredshed, men giver ingen tilfredshedsgarantier af nogen art, og Kunden accepterer, at Kunden hverken direkte eller indirekte kan rette noget krav mod Virksomheden, såfremt Kunden ikke er tilfreds med den af Virksomheden leverede ydelse, eller dele heraf.

9.2 Ansvarsbegrænsning
Uanset eventuelle modstående vilkår i Aftalegrundlaget kan Virksomhedens ansvar over for kunden aldrig overstige det beløb, som Kunden har betalt Virksomheden som led i Virksomhedens Produkt, bestilt af Kunden.

9.3 Tab forsaget af tredjepart
Virksomheden agerer som i største grad som formidler. Virksomheden anvender således underleverandører og samarbejdspartnere ved leveringen af et Produkt, idet Virksomheden alene leverer formidling af weekendopholdet ud fra Kundens ønsker. Virksomheden påtager sig intet ansvar som følge af tab, gener eller andet, som Kunden måtte lide som følge af forhold, der er udenfor Virksomhedens kontrol, herunder ethvert tab, gene eller andet, der er forsaget af Virksomhedens underleverandører og/eller samarbejdspartnere – herunder rejsebureaer, indkvarteringssteder, herunder i tilfælde af både ting- og personskade mv., og Virksomheden påtager sig således følgelig intet ansvar for forsinkelser, manglende pladser på indkvarteringssteder mv. Kunder skal overholde regler og regulativer på indkvarteringensstederne mv. Hvis det mislykkes, kan der komme gebyrer eller eksklusion fra indkvarteringssteder. Tummerum vil ikke være ansvarlig og kan ikke holdes ansvarlige for nogen gebyrer eller konflikter eller uoverensstemmelser mellem kunden og indkvarteringsstedet eller andre samarbejdspartnere eller underleverendører.

9.4 Skade forsaget af kunden
Eftersom vi er formidler, så er vi underlagt de regler og regulativer, mm. som vores underleverendører og samarbejdspartnere har og vi forventer, det samme af vores kunder.
Kunden er således underlagt de regler og rekulativer det enkelte indkvarteringssted har. Det vil sige at hvis kunden forudsager skade på ting eller personer i forbindelse med opholdet, eller konflikter med personale eller andre, så er det kunden selv som hæfter for dette.

9.5 Tab forsaget af tredjepart
Uanset eventuelle modstående vilkår i Aftalegrundlaget er Virksomheden ikke ansvarlig over for kunden for indirekte tab, herunder tab af produktion, salg, fortjeneste, tid eller goodwill, medmindre det er forårsaget forsætligt eller groft uagtsomt.

9.6 Indkvartering og transport
Virksomheden ikke har noget ansvar for mangler eller forsinkelse herved.

9.7 Force majeure
Uanset eventuelle modstående vilkår i Aftalegrundlaget er Virksomheden ikke ansvarlig over for kunden for manglende opfyldelse af forpligtelser, som kan henhøres til force majeure, herunder krig, terror, oprør, offentlige myndigheders indblanden, strejke, lockout, eksport-/importforbud, dårlige vejrforhold, brand, mangel arbejdskraft og energi samt maskinsammenbrud, samt øvrige forhold udenfor Virksomhedens kontrol. Dette gælder uanset om hindringen rammer Sælger eller en underleverandør. Ansvarsfriheden består, så længe force majeure består.

 

10 Reklamationer og klager

10.1 Reklamationer og klager
Eventuelle reklamationer skal med henblik på afhjælpning på stedet gøres gældende overfor Virksomheden på telefonnummer 52 166 123 inden for rimelig tid efter kunden har opdaget manglen. Undladelse heraf vil normalt medføre tab af retten til senere at kræve erstatning eller kompensation. Reklamationer over fejl eller mangler, som ikke har kunnet rettes på stedet, skal fremsendes skriftligt til Virksomheden senest 4 uger efter rejsens afslutning.

 

11 Kundens forpligtelser

11.1 Kundens forpligtelser
Kundens forsikringer Kunden erklærer at have tegnet alle lovpligtige forsikringer, ligesom Kunden erklærer at have tegnet sædvanlige ulykkes- og ansvarsforsikringer, ligesom Kunden erklærer at være bekendt med risikoen ved ikke at tegne sådanne forsikringer. Kunden erklærer, at Kundens børn og/eller medrejsende, der ikke selv har tegnet forsikringer, er forsikret via Kunden. Virksomheden påtager sig intet ansvar for Kundens forsikringsforhold.

11.2 Mindreårige
Du skal være 18 år få at kunne bestille weekendopholdet, og godkende behandling af persondataloven.

11.3 Dokumentation
Navnene i spørgeskemaet skal altid stemme overens med passet og skal altid indeholde minimum første fornavn samt sidste efternavn.

11.4 Kunden og medrejsendes ageren på rejsen
Kunden er forpligtet til at følge de anvisninger for weekendopholdet gennemførelse, som Virksomheden eller dennes repræsentant samt indkvarteringssteder m.fl. fastsætter. Kunden skal respektere de ordensbestemmelser som fastsættes med hensyn til transporten til og fra bestemmelsesstedet samt for ophold på indkvarteringssteder m.v. Grove eller gentagen overtrædelse heraf kan medføre bortvisning fra samarbejdspartner, underleverandører som indkvarteringssteder mv, således at videre ophold må foretages på kundens egen foranledning og for egen regning. Kunden skal kunne tage vare på sig selv eller rejse med en, som kan hjælpe med personlig assistance, hvis det er påkrævet.
Det er forbudt at omdanne, demontere eller ødelægge alle vores produkter. Hvis du gør det, så frafalder eventuelle juridiske rettigheder, som du måtte gøre for noget af det foregående.

11.5 Overholdelse af lovgivning mv.
Det er Kundens ansvar at sætte sig ind i gældende lovgivning, regler og kutymer på de steder, hvor Kunden befinder sig, og Virksomheden påtager sig intet ansvar herfor. Det uanset om det gælder lokale færdselsregler, straffelove eller kulturelle normer.

11.6 Kundens erstatningsansvar
Kunden er erstatningsansvarlig i overensstemmelse med almindelige erstatningsregler for skader, han forvolder på ejendele, som tilhører medrejsende, Virksomheden, indkvarteringssteder m.v.

11.7 Sygdom, ulykker mv.
Den rejsende er ligeledes ansvarlig for eventuelle følger af sygdom, ulykkestilfælde og lignende. under weekendophold, og det påhviler den rejsende selv at afholde udgifter til lægehjælp, hospitalsophold, særlig hjemtransport m.v.

11.8 Mødetidspunkter
Møder den rejsende ikke i rette tid og på rette sted, kan Kunden fortabe retten til det pågældende ophold, og Kunden hæfter selv for eventuelle meromkostninger dette måtte indbefatte, samt er selv ansvarlig for de følger det måtte have.

11.9 Gravide rejsende
Gravide rejsende opfordres til at tjekke risici for rejsemål på officielle hjemmesider.

11.10 Alder
Kunden erklærer at være fyldt 18 og ikke at være under værgemål eller lignende. Kunden erklærer således at være i stand til at godkende behandling af egne persondata.

11.11 Antal
Kunden erklærer at have angivet det korrekte antal rejsende ved bestillingen af weekendopholdet og erklærer at dette overholdes på weekendopholdet, idet der er forbud mod at være flere rejsende end angivet, herunder grundet sikkerhedsregler vedrørende ophold på indkvarteringssteder, værelser mv.

11.12 Kundeoplysninger
Den rejsende er forpligtet til at kontrollere oplysningerne i rejsedokumentet og øvrige informationer med det samme. Det påhviler den rejsende at gøre opmærksom på eventuelle fejl så hurtigt som muligt. Ændring kan være forbundet med et gebyr eller ny bestilling. Navne på rejsedokumentet skal altid stemme overens med passet og skal altid indeholde minimum første fornavn samt sidste efternavn.

 

12 Dyr

12.1 Dyr
Vi elsker dyr, men de må desværre ikke medbringes på Virksomhedens rejser.

 

13 Billeder, video o.l.

13.1 Billeder
Vi elsker at se vores Kunder have det godt på vores weekendophold. Såfremt en Kunde sender Virksomheden et billede eller en video fra sine weekendophold, accepterer Kunden samtidig, at dette bruge i markdsføringshenseende. Du erklærer dig hermed enig i at vi har fuld rettighed for at bruge dine fotos for enhver reklame eller anden kommerciel formål, inkluderende fejring af partner selskaber.

13.2 Materiale fra Tummerum ApS
Materiale fra Tummerum ApS kan kun bruges med skriftligt konsent/tilkendegivelse fra Tummerum ApS. Du skal kontakte os direkte for enhver medieforespørgelse, og hvis du ønsker at, videreformidle billeder, video ect. – hvis du ikke gør det, kan det have retslig aktion.

13.3 Alle weekendophold er forskellige og unikke.
Weekendopholdene præsenterer variation i destination, budget, afrejse, by, rejse, sæson og repræsenterer derfor en bred ramme af Tummerums oplevelser. Turene kan afvige fra billeder og lignende som er vist på sociale medier og hjemmeside.

 

14 Gældende lov og værneting

14.1 Gældende lov
Parternes samarbejde er i alle henseender underlagt dansk ret.

14.2 Værneting
Enhver tvist, som måtte opstå i forbindelse med parternes samarbejde, skal afgøres ved en dansk domstol.

 

15 Gavekort

15.1 Gyldighed
Gavekort er gyldigt i 2 år fra købsdatoen og kan ikke refunderes til penge. Gavekort kan kun bruges til de rejser som Tummerum udbyder på det tidspunkt som gavekortet indløses.

15.2 Modtager af gavekort
Du skal være opmærksom på at vores tur koster minimum 1999 kroner, så modtageren af gavekortet skal betale den eventuelle difference, hvis du giver et gavekort på mindre end 1999 kroner.